BI &  ANALYTICS FORUM 2018

קבוצת המומחים של Data Science ארגוני

ועדת היגוי

מוטי סדובסקי

מנהל מכירות אזורי באינפורמטיקה ישראל והבלקן

כל המפגשים יתקיימו בין השעות 08:30-12:00

בין הנושאים המרכזיים 2019

MARCH 14

Text Mining – הפקת תובנות עסקיות ממסמכי טקסט

מסמכי הטקסט מהווים כ- 60% מכלל המידע הארגוני. יש ארגונים שבהם המסמכים מהווים כ- 90% מהמידע. בכדי לקבל תובנות איכותיות ולראות את "התמונה השלמה", יש להוסיף את המידע הטקסטואלי הפנימי והחיצוני לכלל המידע הארגוני ממנו הארגון יפיק תובנות לביצוע. מדובר באתגר ארגוני אמתי שיש לו כיום מענה טכנולוגי איכותי. במסגרת המפגש נשמע על כלים טכנולוגיים לניתוח מידע טקסטואלי, כיצד מתמודדים עם מידע מרשתות חברתיות, נשמע על ארגונים ופרויקטים, ונקבל תובנות כיצד נכנסים לפרויקט שכזה וגם יוצאים ממנו בשלום.

Yes Planet, ראשל"צ

JULY 17

Artificial Intelligence: 

טכנולוגיה המהווה Game Changer

במסגרת הטרנספורמציה הדיגיטלית הארגונים הופכים ליותר ויותר ממוחשבים ואוטומטיים, ומשלבים יכולות כגון Chatbot, אנליטיקה וכו'. ה-AI הופך במערך הדיגיטלי החדשני למרכיב המצוי בכל מוצר תובנה, ומאפשר לו לשפר את הביצועים של הכלי תוך לימוד עצמי של תובנות מהעבר. במסגרת המפגש נוכל ללמוד על היכולת של AI להוות כלי הכרחי בכל פתרון דיגיטלי חדשני, ונקבל תובנות על חשיבות ה- AI בכל פתרון נידרש..

SEPTEMBER 23

זיהוי חריגים – מפתח לקבלת החלטות מהירות

"ים המידע" מציף את הארגונים מחייב אותנו במצבים רבים להפיק תובנות ביצוע באמצעות יכולת "לזיהוי חריגים". להלן מספר דוגמאות:

  • בתחזוקת רשתות מיחשוב – מדובר בזיהוי מהיר של מיכשור תקול.
  • באבטחה בסייבר – זיהוי מהיר של חומרה או תוכנה "שהודבקו" בתוכנה זדונית.
  • בניהול רצפת ייצור – זיהוי מהיר ומניעה של תקלות בקו הייצור.

דוגמאות אלו ורבות אחרות יוצגו במסגרת מפגש זה, וניתן יהיה להבין את החשיבות הארגונית של זיהוי מהיר של חריגים, בידוד ציוד תקול ומניעת תקלה עוד בטרם השפיעה על הארגון.

NOVEMBER

סיור בכללית

מערכות ה-BI בארגון בריאות גדול בישראל

DECEMBER

סייבר אנליטי

מפגש זה יערך בשיתוף עם ה – INSS

המפגש יתמקד ביכולת להתגונן מפני התקפה, ביכולת לזהות במהירות מתקפה (זיהוי חריגים כבר אמרנו), וביכולת למזער את הנזק באמצעות פעולות מנע מהירות לבידוד ונטרול הנוזקות.

JANUARY 2020

המעבר ל- Data 3.0

אנו נמצאים בגל השלישי של מהפכת המידע הנקרא Data 3.0.

ארגונים צריכים להתמודד עם משתמשים חדשים, כמויות מידע עצומות, סוגים ופורמטים חדשים של מידע, דרישה לתגובה מיידית, שימוש ב- Artificial Intelligence ועוד.

במפגש זה נעסוק בנושא ממספר היבטים:

  • כיצד עוברים ממערכות Data Warehouse למערכות Big Data
  • כיצד נעזרים במערכות בענן ליצירת גמישות ותגובה מהירה
  • מהי הדרישה לכלי Self Service
  • כיצד יוצרים מוניטיזציה של המידע הארגוני
  • ועוד.

MARCH 2020

כשהאנליטיקה פגשה את ה- Data Governance

היישום של האנליטיקה וה- Data Governance הינו מפגש של שני תחומי עניין ארגוניים. כל אחד מהם הוא מסע – Journey בפני עצמו עם יעדים משלו.

האנליטיקה מייצרת לארגון יכולת לשפר את קבלת ההחלטות ולהנגיש מידע שחשוב להשגת יעדי הארגון.

ה- Data Governance הינו מסע "לעשיית סדר" ושמירה על החוקים הרגולטוריים בכל הקשור במידע הארגוני, והוא עוסק בהבנה היכן המידע, מה ערכו, מה הקשרים בין המידע, בניית Business Glossary הארגוני (שפה והגדרות אחודים), ועד תחומים כגון אבטחת המידע, ועד שמירה על פרטיות המידע מבחינת האזרחים (נושאים כגון GDPR).

השילוב בין השניים מאפשר שיפור איכות המידע מחד, והנגשתו לפי כללים רגולטוריים מהצד השני.

במפגש זה נעסוק במרכיבי ה- Data Governance ונבחן את השפעתם על יכולת הארגון להפיק את המירב:

  • כלים למציאה והערכה של המידע
  • מיסוך והצפנת מידע
  • האתגר של מחיקת מידע לפי חוקי הרגולציה
  • יצירת Directory ארגוני עסקי אחוד
  • ועוד.

MAY 2020

המשתמשים דורשים יישומי Self Service

הכניסה לעולם של Data 3.0 מאופיינת בין היתר ע"י הוספה של משתמשים עסקיים חדשים למעגל משתמשי המיחשוב, הדורשים מידע וכלים שיסייעו להם באתגרים המקצועיים להם הם נידרשים.

מנהלים בכירים, מנהלי שיווק ומכירות, אנליסטים עסקיים, ועוד דורשים היום לקבל לעצמם יכולות לאתר מידע, לעבדו ולהכינו לצרכיהם הייחודיים.

אם עד היום עבודתם בוצעה בעיקר באמצעות יישומים אישיים כגון: Excel, PPT, מסמכי Word ומייל, תוך קיום תלות רבה באנשי IT למציאה ו"גזירה" של המידע, היום הדרישה היא להפוך מידע ארגוני לזמין עבורם, ולהקטין את תלותם באנשי ה- IT.

המשתמשים העסקיים דורשים כיום קשר ישיר ומיידי למידע הארגוני – תפעולי, תוך שימוש בישומי מידע ארגוניים קלים לשימוש.

במפגש נדון בשימוש במוצרי Self Service לנושאים הבאים:

  • מציאה והערכה של מידע.
  • הכנת המידע
  • כלי BI ואנליטיקה למשתמשי הקצה
  • תפירת פתרונות למנהלים בכירים

לפרטים נוספים/חסויות/שת"פים:

רותם אור, רכזת פורומים, טל' 03-7330716, דוא"ל rotemo@pc.co.il

Open Accessibilty Menu